Permulaanku

Daisypath Anniversary tickers

03 Mac 2011

pengurusan kewangan - penyata

Assalamualaikum...

Korang dah makan tengah hari ke? baguslar klu sudah.. saya tak gi makan hari ni.. makan biskut ajer.. diet.. huhu (diet lar sangat!)

okey.. hari ni saya nak share lagi satu format...

Excel yang saya buat khusus untuk merekod sumber pendapatan bulanan serta perbelanjaan tetap..

apa yang saya buat, saya senaraikan semua butiran-butiran tentang gaji, elaun-elaun yang saya dapat dan saya jumlahkan lar semuanya..

lepas tu, di row yang lain, saya wat pula perbelanjaan yang ditolak terus melalui slip gaji..

row bawah lagi, saya buat pulak senarai perbelanjaan tetap bulanan yang dibuat..

contoh cam kat bawah ni larr.. tang gaji ngan elaun tu, hanya rekaan semata-mata ye.. huhuhu..



sekurang-kurangnya dengan cara ini, kita tak akan termiss untuk bayar apa-apa bayaran yang telah kita komit.. so, tak der lar tertunggak apa2 hutang.. nak2 klu hutang dengan bank kan..

tu jer lar k.. sampai jumpa lagi..

2 ulasan:

  1. eh...dah jadi org akaun ye...format dah sama dah tu. rajin nye ana..saya tak rajin nak buat...tak sanggup nk tgk kalo baki negatif..huhu2

    BalasPadam
  2. @chekpid, saya bekas orang akaun.. hehehe..

    BalasPadam

Sudi-sudikanlah mengarang sepatah dua bait-bait kata buat kenangan tuan punya blog ni...
Terima kasih daun keladi.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...